روتر گیمینگ سه‌بانده ROG Repture GT6 ایسوس با پشتیبانی از وای‌فای ۶ معرفی شد

نویسنده

تراشه گستر فارس

دسته بندی

تجهیزات اکتیو شبکه

بروزرسانی

15 شهریور 1401

روتر گیمینگ سه‌بانده ROG Repture GT6 ایسوس با پشتیبانی از وای‌فای ۶ معرفی شد

روتر جدید گیمینگ ایسوس با طراحی چشم‌نواز خود، اولین مودم چندتکه‌ی مخصوص بازی این شرکت محسوب می‌شود که اواخر سال ۲۰۲۲، با پشتیبانی از دو باند ۵ گیگاهرتزی و یک باند ۲٫۴ گیگاهرتزی دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

درحال‌حاضر، ایسوس برخی از روترهای محبوب گیمینگ بازار را تولید می‌کند و چندین سیستم مش جذاب نیز می‌فروشد. این برند اکنون روتر مش جدیدی به نام ROG Rapture GT6 معرفی کرده است که امکانات بسیار جذابی دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

ROG Rapture GT6 ایسوس، مجموعه‌ی بازی مش چنددستگاهی، امروز در نمایشگاه تجاری بازی‌های ویدئویی Gamescom در آلمان معرفی شد و قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار آمریکای‌شمالی شود. مدل دوتکه‌ی این محصول با طراحی فانتزی سه‌بانده و پشتیبانی کامل از سریع‌ترین استاندارد وای‌فای ۶ با قیمت ۶۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

مودم GT6 ایسوس سیستمی سه‌بانده است. این دستگاه دو باند ۵ گیگاهرتزی ارائه می‌دهد که هرکدام از آن‌ها امکان انتقال داده با سرعت ۴۸۰۰ مگابیت‌‌برثانیه (۴٫۸ گیگابیت‌برثانیه) را فراهم می‌کند و از یک باند ۲٫۴ گیگاهرتز با سرعت ۵۷۴ مگابیت‌برثانیه نیز پشتیبانی می‌کند. این محصول از یکی از باندهای ۵ گیگاهرتزی به‌عنوان بک‌هاول (Backhaul) اختصاصی بی‌سیم میان روتر اصلی و آنتن آن استفاده می‌کند؛ بااین‌حال، می‌توانید برای دستیابی به عملکرد بهتر، دو دستگاه را با کابل اترنت به‌ یکدیگر متصل کنید.

این اقدام احتمالاً برای GT6 ایده‌ی خوبی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا هر دستگاه یک جک WAN چندگیگ دارد که می‌تواند از سرعت اینترنت ورودی تا ۲٫۵ گیگابیت‌برثانیه پشتیبانی کند؛ درحالی‌که با تجمیع LAN نیز سازگار است. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد از چندین جک اترنت هم‌زمان برای دستیابی به سرعت‌های ترکیبی سریع‌تر استفاده کند. بنابراین، اگر به اتصال اینترنت بسیار سریع و چندگیگ نیاز دارید، می‌توانید یک بک‌هاول دوسیمه را انتخاب کنید که سرعت‌های چندگیگ را ابتدا به آنتن‌ها و سپس به دستگاه بی‌سیم شما انتقال خواهد داد.

ویژگی‌های مودم ROG Rapture GT6 ایسوس

به‌نوشته‌ی CNET، روتر جدید ایسوس از طراحی زیبایی بهره می‌برد که نمونه‌ی آن را در محصولات مشابه کمتر دیده‌ایم. این سازه بیشتر شبیه کامپیوتر گیمینگ کوچک به‌نظر می‌رسد تا مودم معمولی؛ بنابراین، اگر قبلاً مجموعه‌ای از تجهیزات بازی‌های پر‌زرق‌وبرق ROG را خریده‌اید، اضافه‌کردن این محصول به فهرست لوازم گیمینگ شما می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد. البته اگر فقط به‌دنبال سخت‌افزار شبکه‌ی خانگی هستید که با دکوراسیون اتاق نشیمنتان تفاوت نداشته باشد، احتمالاً بهتر است به‌ فکر خرید مدل‌های دیگری باشید.

برنامه‌ی روتر ایسوس امکانات و قابلیت‌های گیمینگ مختلفی دراختیار دارندگان روترهای این شرکت قرار می‌دهد؛ جایی‌که می‌توانید اتصال خود را به سرورهای بازی خاص بهینه‌سازی یا تنظیمات تأخیر و پورت فوروارد را مدیریت کنید. GT6 از کانال ۱۶۰ مگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کند؛ قابلیتی که برای استفاده از حداکثر ظرفیت وای‌فای ۶ و توانایی این استاندارد برای انتقال حجم عظیمی از داده‌ها با سرعت بسیار زیاد از دستگاه‌های وای‌فای نسل قبل ضروری است.

مودم GT6 ایسوس یک کانال ۱۶۰ مگاهرتز اضافه در باند ۵٫۹ گیگاهرتز دارد که می‌تواند از آن برای افزایش ظرفیت بک‌هاول استفاده کند. این ویژگی می‌تواند عملکرد مش و سرعت را در محدوده‌ی کاربران تشنه‌ی پهنای باند بهبود بخشد یا به‌ جلوگیری از تداخل امواج با شبکه‌های مجاور کمک کند.

باند ۵٫۹ گیگاهرتز به‌طورانحصاری برای روترهای بی‌سیم جدیدتر در نظر گرفته شده است؛ بنابراین، کاربران با دستگاه‌های وای‌فای سازگار با این باند درمقایسه‌با قبل تداخل اتصال کمتری تجربه خواهند کرد؛‌ به‌خصوص در محیط‌های اداری یا آپارتمانی که بسیاری از شبکه‌های وای‌فای ۵ مجاور احتمالاً برای دریافت سیگنال بهتر باهم رقابت می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های GT6 می‌توان به Asus Instant Guard اشاره کرد که به شما اجازه می‌دهد هنگام سفر ازطریق VPN به شبکه‌ی خانگی و اسکن‌های امنیتی و قابلیت‌های کنتر والدین متصل شوید. ایسوس می‌گوید خریداران این روتر مادام‌العمر به قابلیت‌های اشاره‌شده دسترسی خواهند داشت. این شرکت اعلام کرده است که روتر گیمینگ ROG Rapture GT6 تا سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی وارد بازار ایالات متحده خواهد شد.

دیدگاه های کارابران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است