ایلان ماسک قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید توییتر را فسخ می‌کند!

نویسنده

تراشه گستر فارس

دسته بندی

تکنولوژی

بروزرسانی

14 شهریور 1401

ایلان ماسک قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید توییتر را فسخ می‌کند!

ایلان ماسک می‌گوید قصد دارد قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید توییتر را فسخ کند و دلیل این مسئله را نیز خودداری مسئولان توییتر از ارائه اطلاعات درست درباره حساب‌های جعلی یا اسپم در این پلتفرم اعلام کرده است. وکلای آقای ماسک با تشکیل پرونده‌ای در کمیسیون امنیت و مبادلات (SEC) اظهار کردند که توییتر از پاسخگویی به درخواست‌های متعدد آن‌ها برای ارائه اطلاعات مربوط به حساب‌های جعلی، که برای عملکرد تجاری این شرکت بسیار مهم است، خودداری کرده است.

در این پرونده آمده است:

گاهی اوقات توییتر درخواست‌های آقای ماسک را نادیده می‌گیرد، گاهی اوقات آن‌ها را به دلایلی غیرقابل توجیه، رد می‌کند، و گاهی اوقات نیز ادعای قبول درخواست را دارد اما اطلاعات ناقص یا غیرقابل استفاده را تحویل می‌دهد.

وکلای آقای ماسک همچنین اظهار کرده‌اند که:

توئیتر مفاد متعدد توافقنامه را نقض می‌کند و به نظر می‌رسد در مورد برخی مسائل مهم که آقای ماسک هنگام ورود به معامله بر آن‌ها تکیه کرده، اظهارات نادرست و گمراه‌کننده‌ای ارائه کرده است.

 

ایلان ماسک

توییتر در مورد ادعای حقوقی وکلای ماسک سکوت کرده و به درخواست ارائه توضیح در خبرگزاری‌ها نیز هیچ پاسخی نداده است. با این حال، برت تیلور، رئیس هیئت مدیره این شرکت، شب گذشته با انتشار توییتی نوشت:

هیئت مدیره توییتر متعهد به بستن معامله بر روی قیمت و شرایط توافق شده با آقای ماسک است و قصد دارد برای اجرایی کردن این توافقنامه اقدامات قانونی لازم را دنبال کند.

لازم به ذکر است که بر اساس توافقنامه منعقد شده بین توییتر و آقای ماسک، در صورتی که وی از انجام معامله منصرف شود باید یک میلیارد دلار غرامت بپردازد.

مسئله حساب‌های جعلی و اسپم در توییتر یکی از چالش‌های اصلی در معامله فروش این شرکت به ایلان ماسک است و وکلای ماسک همواره بر ارائه آمار دقیق از این حساب‌ها تأکید داشته‌اند. اما این طور که از ظواهر امر و اظهارات برخی مدیران توییتر برمی‌آید، حتی خود شرکت هم آمار دقیقی از تعداد حساب‌های جعلی در دست ندارد و احتمالاً دلیل عدم پذیرش درخواست‌های مکرر ماسک نیز همین مسئله است. آقای پاراگ آگراوال اخیراً به صورت ضمنی تأیید کرده بود بسیاری از حساب‌هایی که جعلی یا اسپم هستند، توسط افراد واقعی اداره شده و در ظاهر کاملاً قانونی به نظر می‌رسند!

در چنین شرایطی، برخی تحلیل‌گران معتقدند توییتر و هیئت‌مدیره آن وارد یک سناریوی فاجعه‌بار شده‌اند و اکنون باید در یک نبرد حقوقی طولانی با ماسک مبارزه کنند تا در نهایت یا معامله فروش را اجرایی کنند و یا حداقل بتوانند غرامت فسخ یک میلیارد دلاری را از ماسک بگیرند.

دیدگاه های کارابران

هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است